Vi hade iallafall otur med vädret!

Publicerad 2013-02-28 08:52:04 i Allmänt,

Hej på er!
Ja nu sitter vi här i Rainbow Beach efter ett par tuffa dagar. Började med att vi åkte till Fraser Island i söndags, och det är INGET jag vill göra igen. Vi åkte alltså dit 8 personer i varje jeep, och vi hamnade med fyra engelska tjejer och en man från Portugal. Kvällen innan vi åkte fick vi se en film om säkerhet (började bra liksom..). Den visade hur man kör bil på sand och vad man ska tänka på. Ingen av oss ville köra, eftersom man kör på "fel" sida av vägen osv. De varnade också för dingos. Det är en typ av vildhund som bor på ön, blandning mellan hund och räv typ. Haha! Ganska farliga tydligen om man matar dom osv.
Dagen efter skulle vi åka och det blev en tidig morgon med gratis pannkakor, gott! Sen packade vi bilarna med mat och alkohol och sen bar det iväg. Och det var rätt så okej först, åkte över till ön med en färja och det tog ca 15 min. Sen körde vi upp på stranden och då såg vi delfiner! Enda positiva med denna tripp typ ;) vi åkte riktigt långt när vi väl kom på ön. Vi fick se olika platser som skulle varit jättefina om det inte hade varit så att det spöregnade precis HELA tiden vi var där. Så sjukt, jävla hemskt så jag vet inte vad jag ska säga. När vi fått åka runt lite (6h från när vi lämnade Rainbow) så kom vi fram till campingen. Vi skulle alltså sova i tält, och det man fick var ett liggunderlag, som hann bli blött innan man kom till tältet. Så vi slängde in alla saker (som också var blöta) och sen var det dax för middag. Alltså, tjejerna från England och han killen från Portugal var inga människor vi klickade med. Verkligen inte killen, som heter Daniel. Förstår inte vad han gjorde där ens, över trettio år men reser runt med ungdomar(?) bara sjukt. De började laga maten och de kunde liksom inte laga mat. Kokade ris med typ en liter ris och fem liter vatten, utan salt. Sen skulle de göra en kycklinggryta och då slängde de ner alla ingredienser samtidigt, alla grönsaker, kycklingen osv. Smakade skit, och hade vi gjort det hade det blivit asgott. Vi hade ju liksom kryddor osv så... Sen började alla andra festa, men vi kände verkligen inte för det så vi satt och typ tröståt godis och chips i tältet. Alltså det är verkligen så illa som det låter också. Sen på morgonen skulle det göras frukost. Danne hade börjat litegrann men han visste ju inte vad han höll på med. Så vi tog över. De hade dock "tappat bort" vår mat, så vi hade inga kryddor eller något. Vi blev bara mer och mer irriterade på dom. Sen åkte vi iväg igen med bilarna men vi kände egentligen för att stanna men då skulle dagen blivit så sjukt lång så vi blev med.. Alla andra badade på stoppen som vi gjorde, i spöregn. Okej, vi kanske va tråkiga men kände inte för att bada och bli ännu mer förkylda än vi redan kände oss. Så vi satt praktiskt taget i en äcklig, sandig jeep HELA dagen. Sen kom vi tillbaka och då lagade vi mat igen och det blev faktiskt gott. Gjorde stekt potatis kryddade med persilja, och stekte kött som vi kryddade med andra kryddor.
Så det här har varit en jävla skitupplevelse som kunde varit asnice egentligen.. Så synd! Men nu skrattar vi åt det och tar det med oss i ryggsäcken.

Men det slutar inte där. Nu skulle vi egentligen vara i Airlie Beach, men är fortfarande kvar i Rainbow. Det beror helt enkelt på att det har regnat så mycket att det blivit översvämningar igen. Så bussarna går inte och vi kunde inte åka igår kväll som var planerat. Vi kunde heller inte åka idag för alla bussar var fulla och vi åker istället imorgon kväll 19:00. Det här innebär att vi missar vår partybåt. Imorgon kl 14 skulle vi alltså åkt med typ en katamaran och festat på den osv. Men så blir det inte, och vi förlorar ca 2000-3000kr på detta. Istället får vi bo i Airlie Beach lördag-söndag och sen åker vi vidare mot Townsville och därifrån till Magnetic Island och jag bara ber till nån där uppe att det kommer bli fint väder då. Klarar inte av fler utflykter med skitväder kan jag säga.. Men nu hoppas vi bara på det bästa och hoppas allt löser sig på bästa sätt :)

Ja så ser det ut just nu. Ha det fint så hörs vi, hej!

Rainbow Beach

Publicerad 2013-02-22 11:00:05 i Allmänt,

Hej!
Då var vi framme på nästa stopp, Rainbow Beach :) var en helt okej bussresa hit, gick väldigt fort och smidigt. Så vi kom fram hit ca kl 19 och har varit här en timme ungefär. Imorgon har vi en ledig dag som vi ska spendera här. Vid bra väder blir det nog pool eller strandhäng o det är ju vad vi hoppas på :) annars blir det nog bara att checka in stan. Gick ett litet varv nu efter maten men det är så mörkt att man inte ser så mycket och då känns det ovärt ;) men nu är vi här och det känns skönt! Ha det gött så länge :) xx

Fint liv!

Publicerad 2013-02-21 09:57:50 i Allmänt,

Hej på er!
Sitter just nu på vårt rum efter en riktigt god middag, spagetti och köttfärssås! Satt fint i kistan :) idag har vi legat på stranden och det har varit heeelt underbart. Var ca 32+ och det var rätt mycket moln på morgonen, men det va samtidigt skönt för det blir så jäkla varmt när solen ligger på hela tiden. Men sen vid ca 13:30 tror jag vi gick tillbaka till hostlet och åt lunch, nudlar! Gott men inte så mättande. Vädret var inte lika bra längre utan rätt molningt så vi stannade vid poolen här på Nomads. Chillade och sen gick vi till rummet och duschade. Och här är vi nu! Lovisa och Timmy som bor på vårt rum är här och nu ska Timmy klippa Emma och Linnéa :D de har velat klippa sig länge och så fick vi reda på att Timmy är det! Vilken jäkla slump :) haha! Kul som fan iaf. Ha det gött :)

NOOSA

Publicerad 2013-02-20 08:40:58 i Allmänt,

Hej hej!
Nu är vi i Noosa, och solen skiner!!! Lyckan är total. Så himla fint här :) bor i ett 8 rum på Nomads här och det är helt okej alltså. Bor två svenskar i vårt rum också, som Linnea och Emma har träffat förut. Haha, liten värld ;) nu ska vi kolla runt lite och handla lite mat inför dagarna här.

Kollade nyss vädret och det ska bli bra imorgon också :D lyckliiig!

Storm

Publicerad 2013-02-19 12:41:16 i Allmänt,

Hej hej!
Ja som sagt så suger verkligen vädret. Det är alltså regnigt, blåsigt och det blåser liksom inte lite heller. Så just nu kan vi knappt gå utanför dörren.. Men imorgon ska vi åka till Noosa iallafall, och vi hoppas det är bättre väder där. Om man kollar på prognoserna så ser det tyvärr inte ut så men vi håller tummarna. Det finns ju verkligen ingenting att göra här när vädret är så här. Imorse gick dock jag och Linnéa ut på en powerwalk och kom hem som två blöta katter! Haha, det låter ju hemskt.. Åkte från Sverige för att slippa dåligt väder, och nu kan det liksom bli översvämningar här igen. Sjukt vilket oflyt man kan ha!

Här i Surfers (som verkligen inte är ett paradis just nu) har vi inte gjort någonting alls. Typ sovit och ätit. Men det funkar, vi har inte tappat hoppet än :)

Min iPhone fungerar nu också, hur skönt som helst! Så nu kan jag ringa gratis till Sverige 250 min :) perfekt. Sen har jag ju surf osv också. Mitt nummer är +61422844130 :)

Surfers Paradise

Publicerad 2013-02-18 12:05:42 i Allmänt,

Hej hej!
Sitter just nu på vårt hostel Surf n' Sun. Vi får en timmes gratis WiFi här varje dag, sjukt bra för mig som inte har någon telefon än. Men den ska nog komma igång snart :) vi är alltså på vårt andra stopp på östkusten, Surfers Paradise. Vi kom imorse runt 10 efter en bussresa på ca 2h. Rummet var inte klart då utan vi fick vänta till kl 12:30 innan vi kom in. Vi bor i ett rum för sex personer och det är just nu jag, Linnéa, Emma plus en tjej från Göteborg och en tjej från England :) dåligt väder som attan, sjukt tråkigt. Verkar inte bli bättre än på några dagar, men man kan ju alltid hoppas!
Vi var iallafall ute på stan förut efter lunch och kikade. Jag hittade en ryggsäck med aztec mönster på rea som jag köpte, nöjd! Sen satte vi oss på Starbucks och fick oss varsin kaffe, plus gratis wifi en halvtimme! Skulle blogga då men det tog slut när jag skulle lägga upp det.. haha! Så är det :)
Ikväll blir det ingen utgång som vi egentligen tänkt, vi är alla typ lite förkylda plus att man blir så otaggad i detta väder. Bättre att spara på krafterna :) hoppas alla har det fint där hemma, vi hörs!

Singapore!

Publicerad 2013-02-12 12:46:30 i Allmänt,

Hej på er!

Nu sitter jag i Singapore, andra mellanlandningen! Allt har gått bra hittills och jag orkade sova rätt mycket och ska försöka sova lite till på sista flighten som tar ungefär 8h tror jag :) skönt att man får se på film osv och får välja själv. Förut när jag rest långt så kommer jag inte ihåg att man fått välja film iaf ;) kollade på en asbra som handlade om en surfare, perfekt! ;) den var även baserad på en verklig historia! Chasing Mavericks hette den iaf :) nu ska jag spara batteri då jag har adaptern i ryggsäcken och inte kan ladda. Behöver den ju när jag kommer fram :) ha de fint så ska jag försöka blogga när jag kommit fram också! Ha det fint, puss!

Nu börjar min resa

Publicerad 2013-02-10 18:11:26 i Allmänt,

Hej på er!

Idag gjorde jag mitt sista pass på OK för ett tag. Jobbade 6:30-14:30 och dagen kändes hur lång som helst. Men sa iaf hej då till alla fina arbetskamrater, och sen åkte jag hem. Väl hemma packade jag klart ryggsäcken, åt mat och sen var det dax att slänga sig i bilen. Vinkade mamma och Urban hej då och sen bar de av. Mot Stockholm!

Just nu har vi passerat Örebro där vi åt lite mat på Max, fick mig en sista lyxshake. Mums! Åker alltså till pappa ikväll, och imorgon 18:50 lyfter planet. Fattar verkligen inte att det är dax och att jag ska åka ensam hela vägen till andra sidan jorden. Men det kommer bli så jäkla bra och jag saknar Linnea så mycket! En av de bästa sakerna är nog att jag kommer träffa så mycket nya människor, så himla kul!

Nu ska jag nog sova lite till, är så sjukt trött efter alldeles för lite sömn inatt :) ha det fint, vi hörs! xx

Om

Min profilbild

Hanna

Hej alla fina! Jag heter Hanna, är 20 år och en glad tjej från en liten stad som heter Hagfors, ligger mitt i värmlandsskogarna. Nyinflyttad i Uppsala och trivs som fisken i vattet! Jobbar på Burger King City och Specsavers Optik. Skriver om allt mellan himmel och jord, men mest om mat, shopping och min vardag.