Framtiden

Publicerad 2013-04-07 13:01:03 i Allmänt,

Hej på er, hoppas allt är bra där hemma i Sverige! Vi har det super, då vädret har varit fint i några dagar nu så vi har kunnat sola! Underbart verkligen, nu känns det som semester på riktigt. Bara två veckor kvar nu innan jag står stadigt på svensk mark igen. Ska bli skönt att komma hem faktiskt, det är inte en dans på rosor att vara backpacker alla gånger. Men oftast är det bara väldigt roligt! Nu bor vi bra och käkar god mat varje dag vilket gör en jävla skillnad. På onsdag drar vi tillbaka till Sydney och det ska bli jättekul! Älskar Sydney, och Wake Up, haha :D vi ska dock bo i Manly ons-mån innan vi drar in till stan och bor där sista tiden.

Men det jag tänkte skriva lite om är faktiskt framtiden. Mycket på gång nu och jag ser så fram emot allt som komma skall.

För er som inte vet så har jag sökt till Uppsala i höst, socionomprogrammet. Jag hoppas jag kommer in men är inte helt säker på att jag gör det. Men iallafall, så kollar vi runt lite på lägenheter nu och det känns superkul. Att verkligen få en fin lägenhet som man kommer kunna inreda och göra iordning mycket då man vet att man kommer bo där ett tag :) för jag kommer flytta i höst i vilket fall, för kommer jag inte in så söker jag i vår och tills dess får jag fixa ett jobb. Så när jag kommer hem till Sverige igen så ska jag och pappa ta en tur till Uppsala och kolla läget. Spana in områden så jag vet vart jag vill bo ungefär, för jag vet inte mycket om Uppsala egentligen. Så det kan nog va bra med en lite tripp så man får ett hum om hur det ser ut oså. Snackade med en kille i Sydney som var från Uppsala och fick lite tips, så dom ska jag ha i åtanke!

I sommar kommer jag vara kvar i Hagfors, sista sommaren liksom! Men det blir nog roligt. Har ju ett jobb som jag verkligen trivs med så att jag fått där hela sommaren är ju underbart!

Det är ju den tiden nu då alla tar egna kliv ut i världen och börjar stå på egna ben. Jag tycker jag stått på mina egna ett tag nu, men att flytta till Uppsala där jag inte känner en själ är ju ett stort steg. Men vet ni vad? Jag tycker att det ska bli så kul! Tror att den här resan har gjort mig modigare och mer öppen vilket jag tror hjälper mig i en sån här situation. Så underbart att man känner att man gör rätt här i livet, och faktiskt lever, på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Hej alla fina! Jag heter Hanna, är 20 år och en glad tjej från en liten stad som heter Hagfors, ligger mitt i värmlandsskogarna. Nyinflyttad i Uppsala och trivs som fisken i vattet! Jobbar på Burger King City och Specsavers Optik. Skriver om allt mellan himmel och jord, men mest om mat, shopping och min vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela