Sjuka kroppsideal

Publicerad 2012-11-04 23:11:30 i Allmänt,

Jag är så SJUKT trött på allt överdrivet tjafs om kroppar, muskler, mat, kalorier, vikt osv. Jag kollade mig i spegeln förut, och först tänkte jag: ååh, fett överallt typ, och blablabla.. men sen så tänkte jag såhär: tänk om jag skulle ha fötts med något handikapp, eller någon sjukdom. Hellre är jag lite mjuk å go, än att ha något annat problem. Varför lägga sån energi på hur man ser ut? Ja, det är klart att man vill se bra ut, träna och må bra. Men det är inte det jag menar med det här. Menar att det har blivit sån jävla hets, folk stirrar sig blinda på siffror, mått osv. Det händer så mycket skit i världen, och tycker det är så onödigt när det blir så mycket av allting. Och det är ju inte alls bara tjejer jag syftar på nu, utan även killar också. Det ska vara stora muskler, deff, gym och gud vet allt. Klart det är snyggt med muskler, det tycker jag absolut. Men träna inte ihjäl er.
Missförstå mig inte, jag gillar träning, nyttig mat oså. Men, lagom är alltid bäst.
 
Och, viktigast av allt: vad man tycker är perfektion, är helt upp till en själv. Alla är fina, på sitt sätt.
 
Candice Swanepoel, inget kvar av människan. Och detta är en förebild. SJUKT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Hej alla fina! Jag heter Hanna, är 20 år och en glad tjej från en liten stad som heter Hagfors, ligger mitt i värmlandsskogarna. Nyinflyttad i Uppsala och trivs som fisken i vattet! Jobbar på Burger King City och Specsavers Optik. Skriver om allt mellan himmel och jord, men mest om mat, shopping och min vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela