Blue Mountains

Publicerad 2013-03-13 12:19:09 i Allmänt,

Hej!
Nu blev det lite konstigt här på bloggen då jag inte kunde publicera det inlägget som jag skrev i Cairns.. Haha! Vägrade ta bort det så det fick bli så nu ;)

Nu är vi ju som sagt tillbaka i Sydney, och har varit här sen i söndags. Vi flög från Cairns kl 15 och kom fram runt sju. Då tog vi tåget in till stan och några minuter bort låg hostlet vi skulle bo på, YHA railway square. Vi bodde där bara en natt och morgonen efter checkade vi in på Wake Up! Sen när vi gjort oss klara så gick vi till hamnen. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle gå på akvariet där som heter Sea Life :) jag älskar sånt och tycker det är jättekul så jag var nöjd! Såg massa fiskar, hajar och andra djur från havet :) sen när vi var klara där gick vi till starbucks<3 och fikade. Såklart ville jag smaka på bananbrödet som Linnea pratat så gott om, så det fick det bli! Det var verkligen jättegott också, och islatten jag tog till satt perfekt! Sen gick vi hem och gjorde oss iordning inför kvällen, och hade sen en superrolig utekväll på Sidebar :)

Igår så var det fint väder, så då passade vi på att åka till Bondi :) jag var där första dagen här i Australien men då var vädret sådär, jag var jetlaggad och vi gick bara en sväng. Men idag var allt perfekt och det är verkligen superfint där :) vi stekte på stranden ett tag, tog en supergod frozen yoghurt och sen åkte vi hemåt igen. Kvällen blev lugn och jag pratade med mamma och Linn på Skype vilket kändes skönt :)

Imorse åkte vi iväg på ännu ett äventyr, och det var Blue Mountains! Vi bestämde igår att vi skulle följa med Linnea och Emmas kompis Johan och hans gäng dit. Så vi blev ganska många: jag, Linnea, Emma, Johan, Johans syster Moa, Mange, Petter, Hampus och en kille från Canada, Matt :) jättekul! Blue Mountains visste jag knappt vad det var, bara att man typ vandrar omkring.. Och det var ungefär så det var också, haha..! Fast med riktigt häftig utsikt och vackra vattenfall :) så vi gick runt där i ca 3h och det var faktiskt riktigt jobbigt ibland, branta trappor i värmen är inte att leka med! ;) men det var kul iallafall. Vi kom hem kl 7 ikv så blev en heldag. Gick och handlade lite när vi kom tillbaka (då någon snodde vår köttfärs igår..) och lagade sen "bönfärssås" ;) ni som läser Linneas blogg fattar vad det är :D gott som tusan blev det iaf. Nu har vi köpt Wi-fi och sitter på vårt rum, tänkte på utgång idag men blev så trötta efter vår vandring idag så vi chillar istället.

Har en liten nyhet på G som jag snart kommer släppa, så om ni är nyfikna får ni hålla koll här på bloggen ;) ha det fint! xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Hej alla fina! Jag heter Hanna, är 20 år och en glad tjej från en liten stad som heter Hagfors, ligger mitt i värmlandsskogarna. Nyinflyttad i Uppsala och trivs som fisken i vattet! Jobbar på Burger King City och Specsavers Optik. Skriver om allt mellan himmel och jord, men mest om mat, shopping och min vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela